Goedgekeurd kwaliteitsstatuut
ggz – vrijgevestigden Format 4.0

Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basisggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.

I. Algemene informatie

Gegevens ggz-aanbieder

  • Naam regiebehandelaar: E. Kreuze
  • BIG-registraties: 69932432725
  • Overige kwalificaties: Orthopedagoog
  • Basisopleiding: GZ-psycholoog
  • Persoonlijk e-mailadres: eline@vygotsky.nl
  • AGB-code persoonlijk: 94112928

Praktijk informatie 1

  • Naam Praktijk of Handelsnaam: Praktijk Vygotsky
  • E-mailadres: info@vygotsky.nl
  • KvK nummer: 83995447
  • Website: www.vygotsky.nl
  • AGB-code praktijk: 94067222

1b. Werkt u op meer dan één locatie, geef dan de locaties en adresgegevenshieronder in:

Eén locatie:

Stortweg 1a

7812 BR Emmen

Biedt zorg aan in

Er is sprake van een overgangssituatie daarbij we zowel werken met een onderscheid in generalistische basis-ggz en gespecialiseerde ggz als een indeling naar settings van het Zorgprestatiemodel. In de toekomst zal het eerste onderscheid komen te vervallen.

2a.

Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk.de generalistische basis-ggz

2b. Biedt zorg aan in setting 1 en vult de voorwaarden ten aanzien van de indicerende en coördinerende rol als volgt in:

Indiceren:

Binnen Praktijk Vygotsky wordt de indicerende rol uitgevoerd door een GZ-psycholoog of Verpleegkundig specialist GGZ (regiebehandelaar). Deze is verantwoordelijk voor de diagnostiek, het stellen van de indicatie voor behandeling en het opstellen van het behandelplan in samenspraak met de cliënt. Hierbij wordt gebruik gemaakt van evidence-based richtlijnen, zorgstandaarden en beslisbomen. Indien nodig wordt afgestemd met de huisarts of verwijzer.

Coördineren:

De regiebehandelaar bewaakt de voortgang en samenhang van de behandeling. Dit houdt in dat er regelmatig evaluatiemomenten zijn met de cliënt en – waar van toepassing – met het netwerk(bijvoorbeeld huisarts, POH-GGZ of andere betrokken zorgverleners). De regiebehandelaar stemt de inzet van eventuele andere behandelaren binnen of buiten de praktijk af en blijft eindverantwoordelijk voor de integraliteit van de behandeling.

Voorwaarden:

  • De indicerende en coördinerende rol wordt altijd vervuld door een BIG-geregistreerde regiebehandelaar.
  • De regiebehandelaar is inhoudelijk verantwoordelijk voor diagnostiek, indicatiestelling, behandelplan, evaluatie en afsluiting.
  • De uitvoering van interventies kan, indien passend, gedelegeerd worden aan andere behandelaren(zoals basispsychologen of stagiaires), mits deze werken onder verantwoordelijkheid en supervisie van de regiebehandelaar.
  • Afstemming met huisarts/verwijzer vindt plaats bij start, bij belangrijke wijzigingen en bij afronding van de behandeling.

3. Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod

Cliënten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht (zoals aandachtsgebieden, typeklachten, behandelvorm):

3a. Beschrijf in maximaal 10 zinnen de algemene visie/werkwijze van de praktijk en hoe uw cliëntenpopulatie eruit ziet. Bijvoorbeeld: op welke problematiek/doelgroep richt de praktijk zich, betrekt u familie/omgeving in de behandeling, past u eHealth(toepassingen) toe, etc.:

Problemen zijn een gevolg van een mismatch tussen draaglast en draagkracht. Wanneer de last verminderd óf de draagkracht wordt vergroot, zullen klachten naar alle waarschijnlijkheid verminderen. Cliëntenpopulatie: 18+, problematiek passend bij B-GGZ

3b. Cliënten met de volgende hoofddiagnose(s) kunnen in mijn praktijk terecht:

  • Angststoornissen
  • Depressieve stemmingsstoornissen
  • Neurobiologische ontwikkelingsstoornissen
  • Obsessieve-compulsieve en verwante stoornissen
  • Persoonlijkheidsstoornissen
  • Somatische symptoomstoornis en verwante stoornissen
  • Trauma en stress gerelateerde stoornissen

4. Samenstelling van de praktijk

Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden:

Regiebehandelaar 1

Naam: E. Kreuze
BIG-registratienummer: 69932432725

Regiebehandelaar 2

Naam: A.M.E. Soppe-de Jong
BIG-registratienummer: 39932212825

Regiebehandelaar 3

Naam: P.E. van de Beld-Barkema
BIG-registratienummer: 19039960530

Medebehandelaar 1

Naam: J.W. Venema
BIG-registratienummer

Specifieke deskundigheid: CGT, arbeid

Medebehandelaar 2

Naam: B.M. Bolt
BIG-registratienummer

Specifieke deskundigheid: Systeemtherapie

Medebehandelaar 3

Naam: E. Ridder

BIG-registratienummer

Specifieke deskundigheid: Basispsycholoog en psychodiagnostisch medewerker

5. Professioneel (multidisciplinair) netwerk

5a. Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder:

Huisartsenpraktijk(en)

Collega psychologen en -psychotherapeuten

ggz-instellingen

Anders: Ambulante hulpverleners

5b. Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met(naam/namen en indien van toepassing BIG-registratie(s)):

Huisartspraktijken in en rondom Emmen

Instellingen zoals Cosis en ambulante hulpverleners

Toegang Emmen medewerkers; indiceren WLZ en WMO zorg

5c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk, tenzij de cliënt daarvoor geen toestemming geeft:

Bij op- en afschaling en overleg wordt contact gezocht met het professionele en regionale netwerk.

5d. Cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij (mijzelf, ggz-crisisdienst of voor fysieke aspecten huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp):

Cliënten kunnen gedurende de avonden, nachten, weekenden en andere niet werkdagen terecht bijde eigen huisarts, de spoedeisende eerste hulp en algemene GGZ-crisisdienst, verbonden aan deverblijfplaats van de cliënt.

5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH?

Nee, omdat: Praktijk Vygotsky heeft geen specifieke afspraken met een GGZ-crisisdienst omdat hier algemeen geldende wet- en regelgeving voor is.

5f. Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkendezorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder:

K.A. de Hoog (BIG: 59930517325)

A.M.E Soppe-de Jong (BIG: 39932212825)

N.C. Quaedvlieg-Bessems (BIG: 29921649525)

V.B.L. Langstraat (BIG: 19061739825 en 19061739816)

5g. Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren:

E. Kreuze vormt een lerend netwerk met verschillende zelfstandig werkende zorgverlener(s). Het lerende netwerk geeft op de volgende manier invulling aan het samen leren en verbeteren: Kennis en ervaringen vanuit ons kennis- en werkgebied worden uitgewisseld en hierop wordt gereflecteerd, zowel gericht op casuïstiek als op verschillende thema’s.

6. Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg

Heeft u een contract met de zorgverzekeraar?

Ja

Geeft u aan waar uw lijst met gecontracteerde verzekeraars vindbaar is

Link(s) naar lijst met zorgverzekeraars: https://www.vygotsky.nl/tarieven-en-vergoeding

7. Behandeltarieven:

Ik heb de tarieven die ik hanteer gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.

Ik heb het tarief voor zelfbetalers gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.

Ik hanteer voorwaarden en een tarief voor no-show: gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.Link naar website met de behandeltarieven, en eventueel no-show voorwaarden en no-show tarief: https://www.vygotsky.nl/tarieven-en-vergoeding

8. Kwaliteitswaarborg

Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme ofbranche/beroepsvereniging:

Intervisie

Visitatie

Bij- en nascholing

Registratie-eisen van specifieke behandelvaardigheden

De beroepscode van mijn beroepsvereniging

Link naar website met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van uw beroepsgroep: https://zoeken.bigregister.nl/zoeken/kenmerken

Organisatie van de zorg

9. Klachten- en geschillenregeling

Mijn cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht bij mij of bij(naam en contactgegevens klachtenfunctionaris):

Klachten kunnen ten alle tijden besproken worden met E. Kreuze. Wanneer dit geen uitkomst biedt, kunnen cliënten van Praktijk Vygotsky met klachten over E. Kreuze of de behandeling van E. Kreuzeterecht bij de klachtenfunctionaris van de beroepsvereniging LVVP (Landelijke Vereniging van Vrijgevestigde Psychologen). E. Kreuze is aangesloten bij de klachtenregeling van de LVVP.

Wanneer de klacht niet naar wens is opgelost wordt dit een geschil genoemd en kunt u contact zoeken met De Geschillencommissie Zorg in Den Haag. Link naar website:https://lvvp.info/voor-clienten/wat-als-ik-ontevreden-ben-de-behandeling/klachtenregelingvolwassenen/#klachtenregeling

10. Regeling bij vakantie en calamiteiten

10a. Cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij

Naam vervangend behandelaar:

Eigen huisarts van de patiënt.

10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens overlijden of andere calamiteiten:

Ja

II. Het zorgproces - het traject dat de cliënt in de praktijk doorloopt

11. Wachttijd voor intake en behandeling

Cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling en begeleiding via deze linkof document (en kunnen deze telefonisch opvragen).Link naar wachttijden voor intake en behandeling: https://www.vygotsky.nl/werkwijze

12. Aanmelding en intake/probleemanalyse

12a. De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt de telefonische aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie met de cliënt):

De huisarts verwijst via ZorgDomein óf de cliënt meldt zichzelf telefonisch met een verwijsbrief(indien hij/zij in aanmerking wil komen voor vergoede zorg). E. Kreuze contact op met de cliënt om het aanmeldingsformulier te bespreken en te bespreken in hoeverre Praktijk Vygotsky een mogelijk passende praktijk is voor de type problematiek/hulpvraag. Zo nodig wordt - voor of na de intake -verwezen naar een andere zorgaanbieder, of terug naar de verwijzer, indien de hulpvraag niet past bij hetgeen Praktijk Vygostky kan bieden.

12b. Ik verwijs de cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend zorgaanbod of terug naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk geen passend aanbod heeft op de zorgvraag van de cliënt:

Ja

13. Behandeling en begeleiding

13a. De cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de behandeling (naamen functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de cliënt):

Ja

13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar eenafschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer),tenzij de cliënt daarvoor geen toestemming geeft:

Ja

13c. Ik draag zorg voor goede communicatie met de cliënt en –indien van toepassing en met toestemming van de cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling en begeleiding. Ik doe dat als volgt:

Tijdens het gehele traject is E. Kreuze open en transparant in de communicatie over het beloop van de behandeling. Het traject wordt gestart met een intake waarna een behandelplan wordt opgesteld, samen met de cliënt. Tussentijds wordt geëvalueerd en zo nodig wordt het behandelplan bijgesteld, alles in gezamenlijkheid.

13d. De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord(zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM):

Tussentijds wordt geëvalueerd en zo nodig wordt het behandelplan bijgesteld, alles ingezamenlijkheid.13e. Ik reflecteer periodiek en tijdig met de cliënt (en eventueel zijn naasten en/of medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als standaardperiode hanteer ik hiervoor: Praktijk Vygotsky reflecteert periodiek en tijdig met de cliënt (en eventueel zijn naasten) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling en begeleiding. Als standaardperiode hanteert Praktijk Vygotsky hiervoor: 2 maanden.13f. Ik meet de tevredenheid van mijn cliënten op de volgende manier (wanneer, hoe):De tevredenheid van de cliënten wordt aan het begin, voor de tussenevaluatie en voor de eindevaluatie gemeten en besproken middels de Session Rating Scale (SRS).

14. Afsluiting/nazorg

14a. Ik bespreek met de cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de behandeling en begeleiding en de mogelijke vervolgstappen:

Ja

14b. De verwijzer wordt hiervan door de regiebehandelaar in kennis gesteld middels een afrondingsbrief, tenzij de cliënt hiertegen bezwaar maakt:

Ja

14c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de cliënt hier bezwaar tegen maakt:

Ja

Omgang met cliëntgegevens

15. Omgang met cliëntgegevens

15a. Ik vraag om toestemming van de cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de behandeling betrokken professionals:

Ja

15b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld),het stappenplan materiële controle en ik vraag het controle plan op bij de zorgverzekeraar (bij materiële controle):

Ja

15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan zijn zorgverzekeraar/NZa:

Ja

III. Ondertekening

Naam: Eline Kreuze

Plaats: Emmen

Datum: 1-9-25

Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening, handel conform het Landelijk kwaliteitsstatuut ggz en dat ik dit kwaliteitsstatuut naar waarheid heb ingevuld:

Ja